Perjantaina, vajaa kaksi viikkoa aloituksesta paino oli pudonnut melkein viisi kiloa. Ihanaa! Hitaasti, mutta varmasti suunta on oikea. Numeroina 20 prosenttia on tavoitteesta saavutettu, enää 15-20kg jäljellä. Kohta BMI on alle 30... Pakko vain uskoa, että hyvä olo jatkuu. Nälkä ei enää vaivaa oikeastaan ollenkaan ja jos vaivaa sekin on hetkellistä. Tänään oli ensimmäisen kerran vaikea muistaa syödä kaikki kolme pussia. Söin ensimmäisen niin myöhään, että viimeinen olikin sitten oikeastaan yöpala.

Nyt on aika vaihtaa pussipuuro oikeaan puuroon. Kaloreita on saman verran, mutta mieluummin syön neljän viljan puuroa ja vähän marjoja päälle, kuin teollisen makuista jauhopuuroa... Onneksi konsultti ehdotti sitä mulle. Säästyy siinä myös rahaa.

Nyt olen pohtinut sitä kurkun syömistä. Olen tietoisesti ollut syömättä edes sitä sallittua kurkkua, jotta pääseen eroon täysin syömisestä ja kaikesta siihen liittyvästä. Kai se pelottaa, jos annan itselleni luvan syödä jotain, niin kaikki muukin rupeaa himottamaan. Tosin olen tyytyväinen itseeni, en olisi ikinä uskonut näin kovaan itsekuriin. Kaksi viikkoa takana, kaksi edessä...sitten teen väliarvion ja mietin miten jatkan. Kaksi vaihtoehtoa, jatkan näin tai lisään vähän ruokaa ja siirryn seuraavalle tasolle. Muttamutta, jos laihtuminen lakkaa...tosin näin ei pitäisi kyllä käydä.

No mulla on kaksi viikkoa aikaa sulatella asiaa...